Han vill ju bara ha en cigarett

Livet är underbart. Precis som det alltid är när man gör omtenta och inser att det är lika bra att anmäla sig till omtentan på en gång, och man har 43000 kilo julklappar (redan) att släpa på i tre timmar bland alla andra äckliga julklappshetsare. Det finns nog ingen tid på året som gör mig så hatisk som när det är dags att köpa julklappar. Det är perfekt när manvet vad man ska ha, snabbt in snabbt ut, men att trängas med en hel stads fulla invånarantal på åhléns gör mig bara förbannad. Speciellt blicken i deras rovdjursögon och hur de annars så trevliga gamla tanterna nu använder rollatorn som vapen. Så jag gick där och när jag tänkte att jag borde slänga en julstake på nästa person som knuffade till mig insåg jag att det antagligen var bättre att gå till stationen med mina 43000 kilo julklappar och vänta två timmar på tåget där, eftersom SJ antagligen inte levererar i tid. Och vad väntar mig? Ett proppfullt pressbyrån, ingen ELLE och en tant som sitter och tittar på folk och ler konstant. Alla vet vad jag menar, den där jävla holier than thou typen av attityd. Som en jävla jesus som kollar på dumma akvariefiskar. LE INTE FÖR FAN SER DU INTE ATT JAG ÄR IRRITERAD?? Men sen såg jag att hon var korthårig, då blev jag lugnare av nån anledning. Nu sitter ett lokalt fyllo bredvid mig, jag lider med honom.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag älskar din! Får liksom bitterfitteabstinens utan den. Och dig!

2010-12-06 @ 18:56:18
URL: http://dirtythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0