Jag är väl ingen talare men...

Jag ska skriva ett tacktal. Och jag ska inte vara långrandig, det är inte så mycket som behöver sägas egentligen. Jag skulle vilja tacka vår kära kursansvariga för det första för det försenade tentaresultatet.

För det andra för att inte allas resultat är uppe än, och att det med största sannolikhet är U-resultaten som inte går att se.

Tack för mailet där du skyller våra 63 % underkänt dåliga resultat på våra förmågor att skriva tentor, och för att du i samma veva trycker ner våra stolta tidigare Väl Godkända tentaresultat med det resonemanget.

Tack för att du dubbelkollar tentan med andra lärare, men inte dubbelkollar var du lär ut.

Tack för att du delar med dig av ditt privatliv och inte om Pughs sammanfattningar om alla irrelevanta förkastade teorier om ett modernt ämne.

Tack för alla förbrukade överstrykningspennor och block, tack för att du lever som du lär om studentperspektiv och sist men inte minst TACK för påminnelsen om att boka omtentan i tid.

 

Jag hade visst fel, det fanns en del att säga, och det är inte slut där. Men det som suger mest av allt är ändå att jag måste återvända till att försöka träffa rätt på ett av hundra olika sätt att tolka tentafrågorna, med grund i 1700 sidor kurslitteratur. Känns riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0